Σεμινάριο Φυσικοθεραπείας

Κωδικός Μαθήματος:

ΜΠ8

Εξάμηνο:

Β' Εξάμηνο

Ώρες:

2 Θεωρία / 1 Άσκηση Πράξης

Μονάδες ECTS:

6


Καθηγητές Μαθήματος

Μουτζούρη Μαρία

 

Σκοπός μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην ομαδική εργασία, στην επιστημονική αναζήτηση και τη δημοσιοποίηση της επιστημονικής γνώσης σε θέματα που απασχολούν το χώρο της φυσικοθεραπείας, καταστώντας τους ικανούς να εμβαθύνουν σε θέματα του επιστημονικού τους ενδιαφέροντος, στηριζόμενοι στις αρχές της επιστημονικής μεθοδολογίας. Βασικός στόχος είναι η απόκτηση της ικανότητας επικοινωνίας τόσο με το επιστημονικό δυναμικό, όσο και με τους κλινικούς θεραπευτές για την παρουσίαση, ανάλυση και τεκμηρίωση νέας γνώσης που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του χώρου υγείας και αποκατάστασης.

Μαθησιακοί στόχοι: Ο φοιτητής με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι σε θέση :

  1. να εργαστεί ομαδικά για να μελετήσει, τεκμηριώσει και παρουσιάσει μια θεματική ενότητα στηριζόμενος στις αρχές της επιστημονικής μεθοδολογίας
  2. με κριτική ανάλυση και σκέψη να παρουσιάζουν γραπτά και προφορικά τις εργασίες που έχουν αναλάβει
  3. να μπορούν να μεταδώσουν τα συμπεράσματά τους, καθώς και τη γνώση και τη λογική στην οποία βασίζονται αυτά, σε εξειδικευμένο και μη εξειδικευμένο κοινό με σαφήνεια και επάρκεια
  4. να έχουν τις ικανότητες μάθησης που τους επιτρέπουν να συνεχίσουν να σπουδάζουν με τρόπο που μπορεί να είναι σε μεγάλο βαθμό αυτο-κατευθυνόμενος ή αυτόνομος.

Περιεχόμενα μαθήματος: Στα πλαίσια του μαθήματος θα αναπτυχθούν οι Θεματικές Ενότητες:

  • Διοργάνωση επιστημονικών εκδηλώσεων (θεματολογία, επιστημονικές επιτροπές, προϋπολογισμός, κτλ),. Τεχνικές προβολής & Διαφήμισης. Τεχνικές προφορικών παρουσιάσεων. Τεχνικές ηλεκτρονικών & έντυπων παρουσιάσεων (κατασκευή ιστοσελίδων, publisher, κτλ). Δια Βίου μάθηση και Διασφάλιση Ποιότητας. Διασφάλιση Ποιότητας εκπαιδευτικών διαδικασιών, Ηλεκτρονικά μέσα διδασκαλίας.
  • Ο διδάσκων καθορίζει το θέμα ενασχόλησης των Μ.Φ. για το συγκεκριμένο εξάμηνο σπουδών το οποίο θα καλύπτει τόσο τα επιστημονικά ενδιαφέροντα των φοιτητών όσο και τις επιστημονικές απαιτήσεις του χώρου της φυσικοθεραπείας την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οι Μ.Φ. υπό την επίβλεψη του διδάσκοντα αναλαμβάνουν να καθορίσουν την επιμέρους θεματολογία του συγκεκριμένους θέματος, καλύπτοντας πλήρως τις επιστημονικές απαιτήσεις. Ανά ομάδες αναλαμβάνουν υπό επίβλεψη να αναπτύξουν την επιμέρους θεματολογία και να την παρουσιάσουν τόσο γραπτά, όσο και προφορικά. Η ανάπτυξη των επιμέρους θεμάτων, ανά Μ.Φ., θα βασίζεται στον εντοπισμό των πλέον επίκαιρων ερευνητικών δεδομένων και δημοσιεύσεων σε συνδυασμό με την κριτική ανάλυση τους, ώστε να προκύπτουν οι νέες τάσεις της ερευνητικής δραστηριότητας στο συγκεκριμένο χώρο. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων με την μορφή επιστημονικής εκδήλωσης (ημερίδας, δι-ημερίδας, σεμιναρίου, ηλεκτρονικής ή έντυπης δημοσιοποίησης) με την επιστημονική και οργανωτική ευθύνη των Μ.Φ. που θα αποτελέσει και την προφορική αξιολόγηση τους.

 

Μέθοδοι και μέσα διδασκαλίας: 13 εβδομάδες Χ 2 ώρες θεωρία & 1 ώρα Α.Π.

Μέθοδοι αξιολόγησης: Η αξιολόγηση των φοιτητών θα πραγματοποιηθεί ως στάθμιση του βαθμού τους στις προφορικές εξετάσεις και την απόδοση τους στις εργασίες.

 

Ενδεικτική βιβλιογραφία:

  1. Joan Bolker (1998) : “Writing Your Dissertation in Fifteen Minutes a Day: A Guide to Starting, Revising, and Finishing Your Doctoral Thesis”. Owl Books, New York.
  2. David Seekings, John Farrer (1999): “How to Organize Effective Conference and Meetings”. Kogan Page, UK.
  3. Nancy Duarte (2012): “HBR Guide to Persuasive Presentations (Harvard Business Reveiw Guides)”. Harvard Business Review Press, Boston, Massachusetts.
  4. Andy Balser (2013): “Power through Presentations: Tips and Tricks to Build a Better Slide Deck”. ECW Press, Toronto, Ontario, Canada.
  5. John C. Maxwell (2009): “Teamwork 101: What Every Leader Needs to Know”. Nashville, Tennessee.
  6. Chalmers A.F. Τι είναι αυτό που το λέμε επιστήμη; Πανεπστημιακές εκδόσεις Κρήτης 201